Saskaņā ar Eiropas komisijas (EK) sniegto informāciju, pēc sarunām ar EK un Eiropas patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu tīklu TikTok apņēmās saskaņot savu praksi ar ES noteikumiem par reklāmu un patērētāju aizsardzību.
Kā ziņots iepriekš, Eiropas Komisija un Eiropas patērētāju aizsardzības iestāžu tīkls, reaģējot uz 2021. gada sākumā Eiropas Patērētāju organizācijas (BEUC) iesniegto sūdzību, uzsāka formālu dialogu ar TikTok par tās komercprakses pārskatīšanu. Piemēram, BEUC konstatēja, ka sociālā plašsaziņas līdzekļu platforma nespēj aizsargāt bērnus no slēptās reklāmas un nepiemērota satura. Sarunu rezultātā, vairākas problēmas tagad ir atrisinātas, un TikTok apņēmās mainīt savu praksi, tajā skaitā:
tagad lietotāji var ziņot par reklāmām un piedāvājumiem, kas varētu spiest vai vilināt bērnus iegādāties preces vai pakalpojumus;
tagad zīmola saturs (reklāma) atbilst lietotāju aizsardzības politikai, kas aizliedz reklamēt neatbilstošus produktus un pakalpojumus, piemēram, alkoholu, "ātras iedzīvošanas" shēmas un cigaretes;
lietotājiem, publicējot zīmola saturu tiek piedāvāts pievienot īpašus atslēgvārdus, piemēram, #ad vai #sponsored;
ja lietotājam ir vairāk nekā 10 000 sekotāju, TikTok pārbauda viņa videoklipus, ņemot vērā zīmola satura politiku un kopienas vadlīnijas, lai nodrošinātu, ka saturs ir atbilstošs;
lietošanas noteikumos ir izskaidrots, kā iegādāties un izmantot virtuālās monētas, un uznirstošajos logos ir norādīta paredzamā cena vietējā valūtā. Patērētājiem ļauj atteikties no pirkuma 14 dienu laikā pēc tā veikšanas, kā arī ir pieejama pirkumu vēsture;
noteikumos ir arī precizēts, kā saņemt balvas no TikTok un kā nosūtīt dāvanas, kuru cenu lietotāji varēs viegli aprēķināt;
maksas reklāma videoklipos tiks apzīmēta ar jaunām norādēm, kuru efektivitāti pārbaudīs trešā persona;
lietotāji var ziņot par slēptu zīmola saturu, un tiks ieviesti jauni noteikumi par tēmturiem (hashtags) un norādēm (birkām).
Komisija ziņo, ka Eiropas patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu tīkls aktīvi uzraudzīs šīs apņemšanās izpildi, jo īpaši to vai bērni pietiekami izprot TikTok prakses komerciālos aspektus. Piemēram, attiecībā uz personalizēto (mērķētu) reklāmu, ņemot vērā nesen publicētos 5 principus godīgai reklāmēšanai bērniem. Iestādes arī rūpīgi pārbaudīs norāžu testēšanas rezultātus, kā arī to ieviešanu un to, vai, sūtot dāvanu, ir atbilstoši norādīta aptuvenā vienības cena par monētu vietējā valūtā.
Eiropas patērētāju organizācija (BEUC) ar nožēlu atzīmē, ka daži punkti, uz kuriem tā norādīja savā sūdzībā, nav atrisināti. Tas jo īpaši attiecas uz TikTok autortiesību noteikumiem, kuri platformai joprojām dod ļoti plašu licenci izmantot tās lietotāju radīto un publicēto saturu. Tāpat BEUC joprojām ir bažas par to, ka nav mehānisma, kas aizsargātu jaunos patērētājus no influenceru ļaunprātīgas uzvedības, iegādājoties TikTok "virtuālās monētas". Turklāt TikTok nav apņēmusies pārtraukt bērnu profilēšanu un mērķtiecīgu personalizētas reklāmas izmantošanu, kas ir pretrunā ar Eiropas patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu tīkla apstiprinātiem 5 principiem godīgai reklāmēšanai bērniem.