LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Patērētāju organizācijas sniedz konsultācijas patērētājiem, kurus nomāc enerģētikas jautājumi PDF Печать E-mail
Автор: Baiba Miltoviča   
18.01.2022 19:44
There are no translations available.

step-cmykSaskaņā ar ES statistiku 2018. gadā 34 miljoni eiropiešu nespēja pienācīgi apsildīt savas mājas. Šis jēdziens ir labāk pazīstams kā enerģētiskā nabadzība. Diemžēl, ņemot vērā pašreizējo enerģijas cenu krīzi, ko izraisa globālais pieprasījums pēc gāzes, šis skaitlis, visticamāk, ir ievērojami pieaudzis. Atbildot uz to, patērētāju organizācijas visā Eiropā ir izveidojušas palīdzības tālruņus un birojus, lai konsultētu patērētājus par enerģētiskās nabadzības novēršanu.


Latvijā Enerģētikas likums papildināts ar XVII nodaļu “Enerģētiskā nabadzība”, kuras 120. pantā definēts, ka enerģētiskās nabadzības skarta mājsaimniecība ir mājsaimniecība Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma izpratnē, kas atbilst vismaz vienam no šādiem kritērijiem:
- tā ir atzīta par trūcīgu vai maznodrošinātu mājsaimniecību un saņem materiālu atbalstu ar mājokļa lietošanu saistīto izdevumu segšanai;
- tā īrē pašvaldībai piederošu vai tās nomātu dzīvojamo telpu vai sociālo dzīvokli saskaņā ar likumu “Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā” vai likumu “Par sociālajiem dzīvokļiem un sociālajām dzīvojamām mājām”.

Solutions to Tackle Energy Poverty (STEP) ir ES finansēts Horizon 2020 projekts, ko koordinē Eiropas Patērētāju organizācija BEUC un īsteno partneri Eiropā.

STEP projekts, darbojas kopš 2019. gada, un ir palīdzējis organizācijām palielināt spējas, lai labāk izprastu un risinātu problēmas, ar kurām patērētāji saskaras saistībā ar enerģētisko nabadzību. Projekta ietvaros katra organizācija ir izveidojusi īpašu tālruņa līniju, pa kuru patērētāji var zvanīt, lai saņemtu padomu par enerģijas rēķinu risināšanu, piemēram, padomi par enerģijas taupīšanu, kā izprast enerģijas rēķinu, kā pieteikties sociālajiem tarifiem, dotācijas energoefektivitātes uzlabošanai jūsu mājā nomainīt enerģijas tirgotāju.

Projekta pamatā ir individuālu konsultāciju sniegšana patērētājiem enerģijas jomā. Covid-19 pandēmija piespieda pārtraukt semināru organizēšanu, tēpēc STEP partneri vairāk akcentēja uzmanibu tiešsaistes moduļus, kas paredzēti patērētājiem. Tomēr, tā kā neaizsargātie patērētāji bieži cieš no “digitālās plaisas”, kas nozīmē, ka viņiem var nebūt piekļuve internetam vai tehnoloģijām, tad tālruņa līnijas un semnāri joprojām ir patērētāju populārākais risinājums.

"Pēdējos gados diskusijas par enerģētisko nabadzību Eiropā ir kļuvušas skaļākas, tāpēc pieprasījums pēc tādiem projektiem kā STEP turpina augt," komentē Eoins Kellijs, BEUC enerģētikas eksperts. "Cerams, ka, izmantojot STEP projekta partneru veikto svarīgo darbu, mēs visi varēsim strādāt kopā, lai padarītu enerģētisko nabadzību par pagātni."

European FlagProjekts STEP ir saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmas “Apvārsnis 2020” saskaņā ar dotācijas līgumu Nr. 847080.

Обновлено 18.01.2022 19:59
 
Жалобы потребителей в 2020 году - влияние пандемии не уменьшилось PDF Печать E-mail
Автор: Andrejs Vanags   
12.01.2022 11:22
Статистика изображение

К большому сожалению 2021 год не принёс нам окончания пандемиии Covid-19 и в упомянутый период сохранились существенные проблемы с доступом к товарам и услугам - потребители столкнулись как с ограничениями в отношении путешествий, так и с перегрузкой системы поставок товаров. Эти обстоятельства, конечно же, повлияли и на структуру полученных жалоб потребителей.

Обновлено 19.01.2022 09:09
Подробнее...
 
Patērētāju asociācija nerekomendē iepirkties mājaslapā inch2.com (SIA "Animo Forti") PDF Печать E-mail
Автор: Andrejs Vanags   
07.01.2022 16:12
There are no translations available.

banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvībs asociācija" nerekomendē patērētājiem iegādāties preces no SIA "Animo Forti", kura tirgo mājaslapā inch2.com, jo komersanta darbības stils rāda lielu risku, ka patērētājiem netiks piegādāta prece vai netiks atmaksāta nauda par nepiegādāto preci vai pēc atteikuma tiesību izmantošanas.

Atgādinām, ka jau 2020.gada 7.decembrī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ar lēmumu aizliedza SIA "Animo Forti" īstenot negodīgu komercpraksi, kā arī piemēroja soda naudu 10 000 EUR, tajā skaitā par:

  • tādu preču piedāvāšanu un pārdošanu patērētājiem, kuru piegādi komersants apsolītajā termiņā nevar nodrošināt;
  • naudas atmaksas neveikšanu patērētājiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā par nepiegādātajām precēm vai situācijā, kad patērētāji izmanto likumā noteiktās atteikuma tiesības;
  • efektīvas saziņas iespēju nenodrošināšanu patērētājiem saistībā ar noslēgtajiem distances līgumiem.

Diemžēl, neskatoties uz minēto, atbilstoši PTAC sniegtajai informācijai SIA "Animo Forti" turpina īstenot negodīgu komercpraksi, jo arī 2021.gadā PTAC saņēma 183 sūdzības par SIA “Animo forti” un tā interneta vietni www.inch2.com, no kurām 157 ir pārrobežu sūdzības, lielākoties no ES valstu patērētājiem. Turklāt, pozitīvu risinājumu izdevies rast tikai 41 gadījumā t.i. 22,4% gadījumu.

Savukārt, atbilstoši Lursoft datiem SIA "Animo Forti" uz 2022.gada 3.janvāri ir 19 823,83 EUR liels VID administrēto nodokļu parādi.

Обновлено 07.01.2022 16:26
 
Почему “зелёный камуфляж” признаётся недобросовестной коммерческой практикой? PDF Печать E-mail
Автор: Baiba Miltoviča   
16.12.2021 18:44
Изображение найденых на пляже пластмассовых одноразовых стаканов с надписью ЕКО
Avots:Brian Yurasits no Unsplash.

В наше время, реагируя на давление как потребителей, так и международных организаций, в том числе Европейского союза, предприниматели вынуждены выполнять требования по охране среды. Для того, чтобы предпринимателя можно было бы считать социально ответственным, ему следует думать не только об увеличении прибыли, но и об уменьшении углеродного следа. В резултате многие бренды стали позиционировать себя "зелёными", однако не все являются дружественными к среде на самом деле - иногда производители и торговцы ограничиваются лишь громкими заявлениями. Это явление называется "зелёным камуфляжем" (англ. greenwashing).

Зелёный камуфляж становится всё более часто встречающимся явлением, поскольку потребители желают покупать продукты более дружественные к среде, делать более устойчивые покупки. Тем не менее экологические заявления часто основаны на расплывчатых и общих утверждениях о благоприятном воздействии на окружающую среду.

Как объясняет Европейская комиссия, под "экологическим камуфляжем" понимается практика создания впечатления, что продукт или услуга являются дружественными к окружающей среде (т.е. оказывают положительное воздействие на окружающую среду) или менее вредными для окружающей среды, чем конкурирующие товары или услуги.

Обновлено 23.12.2021 21:26
Подробнее...
 
Что делать, если вы стали жертвой недобросовестной коммерческой практики? PDF Печать E-mail
Автор: Andrejs Vanags   
15.12.2021 17:23
Изображение экрана с релизом Центра по защите прав потребителей о наложении штрафа на предпринимателя
Источник:Центр по защите прав потребителей

В новостных заголовках время от времени появляется информация о том, что Центр по защите прав потребителей наложил штраф на какого-нибудь предпринимателя за осуществление недобросовестной коммерческой практики. Это явлается недвусмысленным подтверждением тому, что учреждение выполняет одну из своих функций - производить оценку соответствия коммерческой практики требованиям нормативных актов. Однако, какое значение это имеет для каждого конкретного потребителя? Что делать если есть основание полагать, что нарушения, упомянутые в решении Центра по защите прав потребителей были допущены в отношении вас?

Подробнее...
 
<< Первая < Предыдущая 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следующая > Последняя >>

Страница 5 из 57
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack