LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Mēbeļu tirgotāja SIA "Conchas de mar" ir iekļauta "melnajā" sarakstā PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 19 jūlijs 2022 13:26

banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "Conchas de mar" par to, ka tā neizpildīja Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu ar kuru tai uzlikts par pienākumu atmaksāt patērētājam 600,00 EUR par nepiegādātām precēm.

SIA "Conchas de mar", kura tirgo mēbeles vietnē facebook.com, vienojās ar patērētāju par krēslu piegādi un saņēma no patērētāja avansu 600 EUR apmērā, tomēr krēslus noteiktajā termiņā nepiegādāja. Sakarā ar to, ka krēslu piegāde tika aizkavēta uz nenoteiktu laiku, bet patērētājam krēsli bija nepieciešami uz noteiktu datumu, kā arī patērētājs nevēlējās saņemt krēslus citā krāsā, tad patērētājs iesniedza SIA "Conchas de mar" iesniegumu par atteikšanos no krēslu pasūtījuma un samaksātās avansa summas 600,00 EUR atmaksu. Nesaņēmis naudas atmaksu, patērētājs vērsās Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, bet vēlāk - arī Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Komisija, izvērtējot lietas materiālus, konstatēja, ka nepastāv strīds par pasūtītajiem krēsliem, kā arī par to, ka veikta samaksa un krēsli nav piegādāti, bet strīds ir par to, ka nav atmaksāta par krēsliem samaksātā naudas summa.

Pamatojoties uz Patērētāju tiesību aizsardzības likuma normām, komisija secināja, ka konkrētajā gadījumā patērētājai ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma un saņemt atmaksu par nepiegādātām precēm 600,00 EUR apmērā.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 19 jūlijs 2022 13:32
 
10 padomi enerģijas ietaupīšanai PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 18 jūlijs 2022 00:00
Attēls ar kalkulatoru un siltuma regulētāju fonā
Avots:Gerd Altmann no Pixabay.

Straujš enerģijas cenu pieaugums liek patērētājiem pievērsties enerģijas taupīšanai un mainīt daudzus ieradumus. Piedāvājam dažus padomus šī mērķa sasniegšanai.

Lasīt tālāk...
 
Stāsies spēkā jaunā ES regula par viesabonēšanu - "Viesabonē kā mājās" vēl vismaz 10 gadus PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 27 jūnijs 2022 14:53
Vīrietis iet garām pasaules kartei, runājot pa mobilo telefonu
Avots:mohamed Hassan no Pixabay.

Jaunā ES regula par viesabonēšanu publiskajos mobilo sakaru tīklos, kura stāsies spēkā 2022.gada 1.jūlijā pagarinās ES viesabonēšanas noteikumus uz vēl vismaz 10 gadiem, ļaujot ES patērētājiem arī turpmāk zvanīt, rakstīt īsziņas un izmantot mobilo datu pakalpojumus ES robežās par tādu pašu cenu kā mājās ("Viesabonē kā mājās").

Princips "Viesabonē kā mājās" (Roam Like At Home) tika ieviests sākot ar 2017.gada 15.jūniju atbilstoši ES regulai Nr. 531/2012, kura zaudēs spēku 2022.gada 30.jūnijā. Tādēļ ES institūcijas veica viesabonēšanas noteikumu pārskatīšanu, pieņemot jaunu regulu un, tādējādi, nodrošinot režīma "Viesabonē kā mājās" nepārtrauktību.

Līdz ar jau iepriekš pieņemto viesabonēšanas noteikumu saglabāšanu, jaunā regula paredz patērētājiem arī vairākas papildu garantijas, tajā skaitā:




  • tiesības citās ES dalībvalstīs saņemt tādas pašas kvalitātes un ātruma pakalpojumus, kādus viņi saņem savā dalībvalstī ar noteikumu, ka šādi pakalpojumi ir tehniski pieejami viesabonenta apmeklētās valsts tīklā. Tādējādi, jaunā regula aizliedz iepriekš izplatīto praksi samazināt viesabonēšanā pieejamo pakalpojumu kvalitāti (piemēram, pārslēgt savienojumu no 4G uz 3G);
  • brīdināšana par iespējamām papildu izmaksām, kad patērētāji ceļo tuvu ES robežai vai arī ar kuģi vai lidmašīnu un patērētāja telefons savienojas ar mobilo vai satelīta tīklu, kurš nav ES dalībvalsts tīkls. Tas nodrošinot patērētājiem labāku aizsardzību pret negaidīti lieliem rēķiniem;
  • piekļuve neatliekamās palīdzības dienestiem bez papildu maksas – gan zvanot, gan sūtot īsziņu, tostarp nosūtot informāciju par zvanītāja atrašanās vietu. Viesabonēšanas operatoriem būs jānodrošina automātiskā ziņojuma (piemēram, īsziņas) nosūtīšana klientiem par to, ka viesabonents var bez maksas piekļūt neatliekamās palīdzības dienestiem, zvanot uz vienoto Eiropas neatliekamās palīdzības numuru "112". Minētajā ziņojumā ir arī jāievieto saite uz īpašu bezmaksas tīmekļa vietni, kas pieejama personām ar invaliditāti un sniedz informāciju par alternatīviem piekļuves līdzekļiem neatliekamās palīdzības dienestiem.

Diemžēl, jaunā regula nerisina jautājumus saistībā ar paaugstinātiem tarifiem zvanot no savas mītnes valsts uz citām ES dalībvalstīm. Tādējādi šī joma joprojām paliek nesakārtota ES līmenī.

 
TikTok apņemas novērst pārkāpumus PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 21 jūnijs 2022 10:04
Bērns ar viedtālruni rokā, viņa brillēs TikTok zīmes atspulgs
Avots: BEUC

Saskaņā ar Eiropas komisijas (EK) sniegto informāciju, pēc sarunām ar EK un Eiropas patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu tīklu TikTok apņēmās saskaņot savu praksi ar ES noteikumiem par reklāmu un patērētāju aizsardzību.

ziņots iepriekš, Eiropas Komisija un Eiropas patērētāju aizsardzības iestāžu tīkls, reaģējot uz 2021. gada sākumā Eiropas Patērētāju organizācijas (BEUC) iesniegto sūdzību, uzsāka formālu dialogu ar TikTok par tās komercprakses pārskatīšanu. Piemēram, BEUC konstatēja, ka sociālā plašsaziņas līdzekļu platforma nespēj aizsargāt bērnus no slēptās reklāmas un nepiemērota satura. Sarunu rezultātā, vairākas problēmas tagad ir atrisinātas, un TikTok apņēmās mainīt savu praksi, tajā skaitā:

  • tagad lietotāji var ziņot par reklāmām un piedāvājumiem, kas varētu spiest vai vilināt bērnus iegādāties preces vai pakalpojumus;
  • tagad zīmola saturs (reklāma) atbilst lietotāju aizsardzības politikai, kas aizliedz reklamēt neatbilstošus produktus un pakalpojumus, piemēram, alkoholu, "ātras iedzīvošanas" shēmas un cigaretes;
  • lietotājiem, publicējot zīmola saturu tiek piedāvāts pievienot īpašus atslēgvārdus, piemēram, #ad vai #sponsored;
  • ja lietotājam ir vairāk nekā 10 000 sekotāju, TikTok pārbauda viņa videoklipus, ņemot vērā zīmola satura politiku un kopienas vadlīnijas, lai nodrošinātu, ka saturs ir atbilstošs;
  • lietošanas noteikumos ir izskaidrots, kā iegādāties un izmantot virtuālās monētas, un uznirstošajos logos ir norādīta paredzamā cena vietējā valūtā. Patērētājiem ļauj atteikties no pirkuma 14 dienu laikā pēc tā veikšanas, kā arī ir pieejama pirkumu vēsture;
  • noteikumos ir arī precizēts, kā saņemt balvas no TikTok un kā nosūtīt dāvanas, kuru cenu lietotāji varēs viegli aprēķināt;
  • maksas reklāma videoklipos tiks apzīmēta ar jaunām norādēm, kuru efektivitāti pārbaudīs trešā persona;
  • lietotāji var ziņot par slēptu zīmola saturu, un tiks ieviesti jauni noteikumi par tēmturiem (hashtags) un norādēm (birkām).

Komisija ziņo, ka Eiropas patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu tīkls aktīvi uzraudzīs šīs apņemšanās izpildi, jo īpaši to vai bērni pietiekami izprot TikTok prakses komerciālos aspektus. Piemēram, attiecībā uz personalizēto (mērķētu) reklāmu, ņemot vērā nesen publicētos 5 principus godīgai reklāmēšanai bērniem. Iestādes arī rūpīgi pārbaudīs norāžu testēšanas rezultātus, kā arī to ieviešanu un to, vai, sūtot dāvanu, ir atbilstoši norādīta aptuvenā vienības cena par monētu vietējā valūtā.

Eiropas patērētāju organizācija (BEUC) ar nožēlu atzīmē, ka daži punkti, uz kuriem tā norādīja savā sūdzībā, nav atrisināti. Tas jo īpaši attiecas uz TikTok autortiesību noteikumiem, kuri platformai joprojām dod ļoti plašu licenci izmantot tās lietotāju radīto un publicēto saturu. Tāpat BEUC joprojām ir bažas par to, ka nav mehānisma, kas aizsargātu jaunos patērētājus no influenceru ļaunprātīgas uzvedības, iegādājoties TikTok "virtuālās monētas". Turklāt TikTok nav apņēmusies pārtraukt bērnu profilēšanu un mērķtiecīgu personalizētas reklāmas izmantošanu, kas ir pretrunā ar Eiropas patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu tīkla apstiprinātiem 5 principiem godīgai reklāmēšanai bērniem.

 
PIAA uzsāk jaunās mājaslapas izstrādāšanu PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 31 maijs 2022 22:20
Aktīvo iedzīvotāju fonda logo

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) projekta "Patēriņa preču testēšanas kapacitātes izveidošana" ietvaros uzsāk jaunas organizācijas mājaslapas izstrādāšanu.

Nepieciešamība modernizēt asociācijas mājaslapu pastāv jau ilgstoši, jo šobrīd tajā izmantotas tehnoloģijas ir novecojušas, kā arī tā neatbilst ne mājaslapas lietotāju, ne PIAA vajadzībām. Paredzams, ka jaunajai mājaslapai būs mūsdienīgs izskats un tā būs pārskatāmāka un vieglāk lietojama. Jaunās mājaslapas palaišanu ir plānots veikt 2022.gada rudenī.

Projekts "Patēriņa preču testēšanas kapacitātes izveidošana" kļuva iespējams pateicoties Islandes, Lihtenšteinas un Norvēģijas finansējumam, kuru caur EEZ un Norvēģijas grantu programmu administrē Aktīvo iedzīvotāju fonds.

 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

2 lapa no 57
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack